Federatie Nederlandse Kattenverenigingen

PERSBERICHT mei 2015

Wereldtitel
De voorwaarden voor het behalen van de wereldtitel C.A.C.M. en C.A.P.M. zijn door de FNK per direct aangepast. Er is één extra optie, naast de reeds bestaande opties.

Bestaande opties:
Een kat kan als Wereld Kampioen (W.Ch.) worden geregistreerd, indien deze kat als Gr.Eur.Ch. vier maal een C.A.C.M. (Certificat d’Aptitude au Championnat Mondial) heeft behaald in drie verschillende landen of vijf maal een C.A.C.M. in twee verschillende landen, of zes maal een C.A.C.M. in hetzelfde land, onder vier verschillende keurmeesters, waarvan minimaal één keurmeester van buiten Europa.
Een kat kan als Wereld Premior (W.Pr.) worden geregistreerd, indien deze kat als Gr.Eur.Pr. vier maal een C.A.P.M. (Certificat d’Aptitude au Premiorat Mondial) heeft behaald in drie verschillende landen of vijf maal een C.A.P.M. in twee verschillende landen, of zes maal een C.A.P.M. in hetzelfde land, onder vier verschillende keurmeesters, waarvan minimaal één keurmeester van buiten Europa.

Extra optie:
Een kat kan als Wereld Kampioen (W.Ch. of W.Pr.) worden geregistreerd, indien deze kat als Gr.Eur.Ch. of Gr.Eur.Pr. zes maal een C.A.C.M./C.A.P.M. heeft behaald in ten minste drie verschillende landen onder zes verschillende keurmeesters van minimaal twee verschillende nationaliteiten.

Secretaris FNK
Esther Vijfvinkel