PERSBERICHT februari 2012

WERELDKAMPIOEN
De FNK heeft besloten in navolging van de ons omringende landen de titel “Wereldkampioen” / “Wereldpremior” in te voeren: Champion du Monde / Premior du Monde. Datum van ingang: 1 augustus 2012.
Deze titel kan uitsluitend behaald worden door katten die reeds de titel Gr.Eur.Ch. of Gr.Eur.Pr. hebben. Om deze titel te krijgen moet een kat 4 certificaten (CACM of CAPM) behalen in 3 verschillende landen bij 4 verschillende keurmeesters, waarvan minimaal 1 keurmeester van buiten Europa.
Een show waarop een keurmeester van buiten Europa katten keurt, krijgt de toevoeging Wereldshow. Dat wordt tevens op de showagenda vermeld.

FIFe-certificaten NIET MEER ERKEND
Er zijn geruchten in omloop dat deze regel is afgeschaft. Dit is pertinent onjuist. Certificaten behaald op een show van een vereniging bij de FIFe aangesloten, zijn niet erkend bij alle bij de FNK aangesloten verenigingen. Als daar verandering in komt wordt dat op de site van de FNK bekend gemaakt en via een persbericht in het verenigingsorgaan van de aangesloten verenigingen.