Persbericht n.a.v. de FNK vergadering en de ALV van de FNK, gehouden op vrijdag 2 mei 2003

Door P. Faber, secretaris

Allereerst wordt de reguliere bestuursvergadering gehouden en aansluitend de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering.

Deze avond zijn dhr. en mw. Metten van Noordo Kat aanwezig bij het eerste gedeelte van de bestuursvergadering. Zij hadden een aanvraag ingediend om aspirant-lid te worden. Om te voldoen aan de criteria van toelating moeten bepaalde stukken van hun vereniging overlegd worden, zoals bijvoorbeeld het voldoen aan het in de statuten gestelde aantal leden enz. Helaas waren de gevraagde stukken niet meegenomen zodat er bij de evaluatie nog niet besloten kon worden over het aspirant-lidmaatschap van de FNK. De gevraagde stukken zouden alsnog, per omgaande, naar de secretaris van de FNK gezonden worden.

De commissie die zich bezig houdt met de erkenningprocedure van de X kleur Noorse Boskat is eenmaal bij elkaar geweest. Momenteel worden er proefkruisingen gedaan en er is contact met drs. van Oost van de Universiteit voor diergeneeskunde in Utrecht.

De Oosters Korthaar met blauwe ogen heeft geen CAC-status.

Met ingang van 1 januari 2004 is de leeftijd van de nestklasse voor alle verenigingen 13 tot 16 weken.

Een inenting moet minimaal 14 (veertien) dagen voor de tentoonstelling gegeven zijn.

Op de enquête die geplaatst is in de magazines van de aangesloten verenigingen komen de reacties druppelsgewijs binnen. Heeft u hem nog niet ingevuld, dit kan anoniem, doe het dan alsnog even. Het is belangrijk om uw ervaringen te weten betreffende de entstof. Kijk op onze website.

Mw. Verhoef is bezig met het opstellen van een website voor de FNK. Wanneer u dit leest is hij waarschijnlijk al in gebruik, u kunt ons vinden op www.f-n-k.nl

De volgende FNK vergadering is op 12 september a.s.

Verslag ALV

De Algemene Leden Vergadering van de FNK werd gehouden na de reguliere vergadering op 2 mei jl.

Het financiële verslag van de penningmeester wordt doorgenomen. De boeken zullen nog worden gecontroleerd, daarna kan mw. Tanriöven het penningmeesterschap direct overnemen. Het bestuur en de penningmeester zal dan decharge worden verleend.

De contributie voor de aangesloten verenigingen wordt vastgesteld op € 100, - per jaar per vereniging.

Belangrijk punt was het aftreden van de penningmeester, dhr. v.d. Wel en de secretaris mw. Faber.

De ECF had mw. J. Tanriöven kandidaat gesteld voor de functie van penningmeester, er waren geen tegenkandidaten zodat mw. Tanriöven per acclamatie werd benoemd.

Neocat had mw. S. de Boer voorgedragen als kandidaat voor de functie van secretaris.

Staande de vergadering kwam de NPV nog met mw. R. Tol als kandidaat, zij is nog kandidaat-lid bij de NPV en kan derhalve nog niet kandidaat gesteld worden.

De ter vergadering aanwezige bestuursleden stemmen echter, unaniem, in met mw. de Boer als secretaris. Dit stuit echter op een statutair probleem daar de statuten van de FNK hier niet in voorzien, er is alleen een uitzondering gemaakt voor het voorzitterschap. Men moet bestuurslid zijn van een aangesloten vereniging zijn wil men in het bestuur van de FNK gekozen kunnen worden. Om dit probleem voor nu en in de toekomst te voorkomen wordt unaniem besloten de statuten op dit punt te veranderen. Mw. Faber blijft zolang aan als secretaris en mw. de Boer wordt tijdelijk alleen notulist.

De voorzitter sluit de vergadering.