Persbericht n.a.v. de FNK vergadering van 13 september 2002.

Door mw. P. Faber secretaris

De Limbra Cat Club is als aspirant-lid van de FNK toegetreden per 13 september jl. Zij zullen voor de volgende vergadering worden uitgenodigd. Het bestuur van de Limbra Cat Club stelde al geruime tijd prijs op het ontvangen van de agenda en de notulen van de FNK, zodat zij op de hoogte bleven van de besluiten die genomen werden tijdens de FNK vergaderingen en zij zich als vereniging daar al aan conformeerden.

Nu de CAC-lijst lijst bij sommige verenigingen gepubliceerd is kwamen er nog wat omissies naar voren, de volgende aanvullingen cq toevoegingen behoeft de lijst:

De navolgende rassen en variėteiten moeten worden toegevoegd:

De erkenningen procedure van de variėteit witte Turkse Van kan bijna gestart worden. Er zijn momenteel al twaalf witte exemplaren aanwezig uit vijf verschillende vaders en drie verschillende bloedlijnen, er moeten voor erkenning nog drie exemplaren bij zodat er vijftien witte katten zijn. Besloten is dat de witte Turkse Van en de nieuw te erkennen korthaar witte Turkse kat “Van Kedisi” gaat heten. U kunt dit vergelijken met de witte Siamees en witte Balinees die Foreign White heten. In Turkije heten alle witte Turkse katten Van Kedisi.

Van de NKU/SARA kwam het verzoek om liever de combinatie Devon Rex maal Sphynx niet meer toe te laten. Aangezien de basis bij de Sphynxen dermate is verbreed dat een uitkruising uit het ras niet strikt noodzakelijk meer is. De FNK ondersteunt dit voorstel, en beveelt dit bij u als fokkers aan. Door een ander ras in te kruisen haalt u ook de problemen die in dat ras voorkomen in huis.

De FNK vergadert weer op 13 december 2002.