Persbericht n.a.v. de FNK vergadering van 28 september 2001

door: Ton van der Wel

Voor deze vergadering was een delegatie van het NOK (Nederlands Onafhankelijk Kattenkeurmeestersgilde) uitgenodigd. Aanwezig was dhr. K. van Wijk, mw. Ch. Ten Berge en mw. S. de Boer.

Doel van dit gesprek is het gezamenlijk organiseren van praktijkexamendagen voor keurmeesters in opleiding. Uit het gesprek blijkt uiteindelijk dat dit meer nadelen dan voordelen oplevert. Wel is besloten om de gesprekken te continueren en zullen we regelmatig informatie uitwisselen, ook voor publicatie in de kattenbladen.

Dhr. A. Harselaar is afgetreden als voorzitter van de FNK. Mw. P. Faber neemt het voorzittersschap tijdelijk waar.

De ECF heeft zich schriftelijk aangemeld en is nu officieel aspirant-lid van de FNK.

Twee aantekeningen (titels) uitgegeven op dezelfde dag worden door de FNK verenigingen niet geaccepteerd. Alleen de eerste aantekening (titel) wordt geregistreerd. Voor alle duidelijkheid geldt dat alleen voor verenigingen waarvan de titels erkend zijn door de FNK. Deze maatregel gaat in per direct.