Persbericht n.a.v. de FNK vergadering van 1 december 2000

N.a.v. de vergadering van de Federatie Nederlandse Kattenverenigingen (FNK) op l december was het dan eindelijk zover: de eerste officiële vergadering van de FNK. Nadat de statuten op 8 november 2000 zijn gepasseerd is het voorzittersoverleg onafhankelijke verenigingen nu definitief overgegaan in de Federatie Nederlandse Kattenverenigingen.

De volgende verenigingen zijn de oprichtende leden en dus direct volwaardig lid:

De volgende twee verenigingen zijn aspirantlid:

Het bestuur van de Federatie bestaat uit bestuursleden van de aangesloten verenigingen.
Het dagelijks bestuur wordt gevormd door:

Indien individuele fokkers willen corresponderen met het Federatie-bestuur, kunnen zij dit alleen via hun eigen verenigingsbestuur doen. Met andere woorden tijdens de Federatie-vergaderingen worden alleen ingekomen stukken behandeld die zijn ingebracht door besturen van de aangesloten verenigingen.

Besluiten die tijdens deze eerste vergadering zijn genomen:

De THAI blijft als zodanig gewoon onder de naam THAI geregistreerd. De naam traditionele Siamees zal dus niet worden gebruikt.

Alle verenigingen gaan voortaan hun keurmeesters (zowel binnen- als buitenlandse) mededelen dat zij geacht worden te keuren volgens de door het NOK gehanteerde standaards. Over een jaar zal dit beleid geëvalueerd worden.

De Federatie gaat streven naar de organisatie van aparte examenshows, zodat er tijdens de "normale" tentoonstellingen geen examens meer afgenomen hoeven te worden. De voorzitter zal hierover contact opnemen met het NOK.

Er zal een gelijkluidend showreglement voor alle aangesloten verenigingen worden opgesteld.

Alle verenigingen zijn het erover eens dat leden van bij de FNK aangesloten verenigingen hun katten niet te koop mogen aanbieden via internetveilingen.
De berichtgeving in dit persbericht dient dan ook als openbaarmaking van het unanieme besluit dat het leden van aangesloten verenigingen verboden is deel te nemen aan dergelijke internetkattenveilingen.

Tijdens de volgende FNK-vergadering zal de Limbra Cat Club de gelegenheid worden geboden zich te presenteren. Daarna zal de vergadering besluiten of de Limbra Cat Club als aspirantlid tot de Federatie kan worden toegelaten.

Nogmaals wordt afgesproken dat inschrijfformulieren van FIFé-verenigingen niet zullen worden getekend door de aangesloten verenigingen.